Helyváltoztatás: séta

A helyváltoztatás fajtái: séta – gyaloglás – kocogás – futás

A séta a helyváltoztatás leglassúbb formája. Jellemzője a nyugodt, kimért iram. Felkészültebb sétálók esetén 30 perc alatt 3 km. (forrás: ELO: Wellness-fittness)
Ez nagyjából azt jelenti, hogy 6 másodperc alatt meg bírsz tenni 10 métert, és ezt a tempót bírod fél órán keresztül.

Ha szükséges elmenni bevásárolni, vagy a gyerekért az oviba, vagy … , akkor lehetséges, hogy ezt az iramot Te is bírnád?

Ha még nem próbáltad, tedd meg most! Amikor csak teheted menj gyalog!

Ne feledd, nincs verseny! Cél a mozgás, a távolság teljesítése, és önmagad meg- ill. legyőzése! Vezess naplót, írd fel az eredményeidet. Elég lehet egy jegyzet a mobilodba, vagy egy táblázat a hűtőre kifüggesztve, és ellenőrizni tudod magad. Ne tekintsd ezt felesleges adminisztrációnak! A számok igen beszédesek, és ha a naplóban rögzített eredményeket figyelemmel kíséred, összehasonlítod, akkor hamarosan többet fogsz tudni önmagadról, mint azt gondolnád!

Minden testmozgás előtt ügyelj arra, hogy izmaid lazán működjenek. Ennek előfeltétele némi bemelegítés.

Aki kitartó, és már 6 km-t folyamatosan képes lesétálni, az újabb lépést tehet a futás felé, és a következő fokozatra kapcsolhat, az pedig a gyaloglás.

A bejegyzés kategóriája: Wellness-fittness
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.